WEKO3
アイテム
デイーゼルエンジンにおけるEGR (第1報) : N0,スモーク,出力変化
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/6451
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/64510af5e717-6028-4994-8ece-09cae9d0eb65
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-04-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | デイーゼルエンジンにおけるEGR (第1報) : N0,スモーク,出力変化 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Effect of EGR of Diesel Engine Part 1 : Changes of NO, Smoke and Power | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
常本, 秀幸
× 常本, 秀幸× 石谷, 博美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 32632 | |||||
姓名 | Hideyuki, TSUNEMOTO | |||||
言語 | en | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 32633 | |||||
姓名 | Hiromi, ISHITANI | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | As the results of the Exhaust Gas Recirculation (EGR) tests on the diesel engines (direct injection, pre-chamber, with turbo charger),it became clear that NO reduction was related with the oxygen concentration in the inlet port, and smoke and power reduction was related with that of the exhaust port. By the use of this correlation, changes of NO, smoke and power of the EGR can be estimated. It became known that the NO humidity correction that had been said to be due to the heat capacity had influenced the oxygen concentration at the same rate as that of EGR. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 北見工業大学研究報告 巻 10, 号 1, p. 1-10, 発行日 1978-11 |
|||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
言語 | en | |||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 北見工業大学 | |||||
言語 | ja |