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アイテム
人工生物の形態進化における獲得形態の評価 -タスク難易度が及ぼす獲得形態への影響-
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8175
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/81750bab6473-1190-4943-a221-fa8f45beea7f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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2015.pdf (2.6 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2016-06-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 人工生物の形態進化における獲得形態の評価 -タスク難易度が及ぼす獲得形態への影響- | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Evaluation of Acquired Morphologies on Evolution of Virtual Creatures-Influence of Task Complexity to Acquired Morphologies- | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | evolutionary robotics | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | genetic algorithm | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | artificial neural network | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | virtual creatures | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | artificial life | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
岩館, 健司
× 岩館, 健司× 鈴木, 育男× 渡辺, 美知子× 山本, 雅人× 古川, 正志 |
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著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42839 | |||||
姓名 | IWADATE, Kenji | |||||
言語 | en | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42840 | |||||
姓名 | SUZUKI, Ikuo | |||||
言語 | en | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42841 | |||||
姓名 | WATANABE, Michiko | |||||
言語 | en | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42842 | |||||
姓名 | YAMAMOTO, Masahito | |||||
言語 | en | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 42843 | |||||
姓名 | FURUKAWA, Masashi | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study considered the influence of task complexity on evolution of virtual creatures. Creatures consist of rigid primitives, joints, and neural controller and these parameters are evolved with real number coded genetic algorithm. Creatures are evaluated in a virtual environment that implemented physical forces for achieving various simple tasks such as walking, pursuit toward a target, and evasion from obstacles. Acquired shapes of creatures are classified into 4 types according to a feature value named "number of branches". Experimental results showed that the creature has a specific number of branches obtained a high fitness. | |||||
書誌情報 |
精密工学会誌 巻 82, 号 6, p. 595-601, 発行日 2016-06 |
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DOI | ||||||
識別子タイプ | DOI | |||||
関連識別子 | http://doi.org/10.2493/jjspe.82.595 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | c2016 精密工学会 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 公益社団法人 精密工学会 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |