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  1. 学術雑誌論文
  2. 洋雑誌

Study on the Modeling Method Suitable for Pavement Rutting

https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8122
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8122
f332e79d-0c77-459c-9a87-7437651e0034
名前 / ファイル ライセンス アクション
2006_Study 2006_Study on the Modeling Method Suitable for Pavement Rutting.pdf (3.5 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-03-24
タイトル
タイトル Study on the Modeling Method Suitable for Pavement Rutting
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rutting
キーワード
主題Scheme Other
主題 Pavement Rutting Model
キーワード
主題Scheme Other
主題 EVEN Data
キーワード
主題Scheme Other
主題 Road Profile
キーワード
主題Scheme Other
主題 CarSini
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 Tomiyama, Kazuya

× Tomiyama, Kazuya

en Tomiyama, Kazuya

Search repository
Kawamura, Akira

× Kawamura, Akira

en Kawamura, Akira

Search repository
Shirakawa, Tatsuo

× Shirakawa, Tatsuo

en Shirakawa, Tatsuo

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44826
識別子Scheme KAKEN
識別子URI https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000070589580
識別子 70589580
姓名 富山, 和也
言語 ja
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44825
識別子Scheme KAKEN
識別子URI https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000030149893
識別子 30149893
姓名 川村, 彰
言語 ja
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 119
識別子Scheme CiNii ID
識別子URI http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000006357616
識別子 9000006357616
識別子Scheme KAKEN - 研究者検索
識別子URI https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000050344552/
識別子 50344552
姓名 白川, 龍生
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In case of fitting gcomctric model of pavement rutting to the real data, the model of a high order function has the well advantage of fitness. However, it also has the disadvantage of varsatility. In this study, we developed the pavement rutting models with quadratic function and spline function for quantification of pavement rutting characteristics on road surface. The two developed models are verified in respsct of the adaptability of these shapes and the accommodation for the simulation method of the vehicle dynamics using the road profie date of the PIARC EVEN experiment in 1998. As a result, it is indicated that the spline function is applicable for representing pavement rutting characteristics.
書誌情報 Journal of Applied Computing in Civil Engineering

巻 15, p. 287-296, 発行日 2006
権利
権利情報 c2006 Japan Society of Civil Engineers
出版者
出版者 Japan Society of Civil Engineers
著者版フラグ
言語 en
値 publisher
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2021-03-01 06:13:28.890581
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