Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2007-05-09 |
タイトル |
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タイトル |
橋梁端部周辺に着目した大地震時水平衝突応答解析 |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
Horizontal Collision Response Analysis under Strong Earthquake considering around Bridge End Configuration |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
longitudinal impact |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
shoclrabs01ving device |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
system for falling prevention of bridge |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
bridge end |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
abutment |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Finite Element Method |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
水平衝撃 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
緩衝材 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
落橋防止システム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
橋端部 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
橋台 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
FEM |
資源タイプ |
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資源 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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タイプ |
journal article |
アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
大島, 俊之
三上, 修一
小倉, 裕介
内田, 裕丈
内堀, 康
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著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
36271 |
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姓名 |
T., Oshima |
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言語 |
en |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
36272 |
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姓名 |
S., Mikami |
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言語 |
en |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
36273 |
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姓名 |
Y., Ogura |
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言語 |
en |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
36274 |
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姓名 |
H., Uchida |
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言語 |
en |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
36275 |
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姓名 |
Y., Uchibori |
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言語 |
en |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
When the strong earthquake occurs and a bridge suffers the longitudinal impact, a superstructure and abutments of a bridge will collide. There is a spatial gap between superstructure and wall of abutment and this gap may effect to accelerate collision speed between them. Then, in this paper, effect of shock-absorbing device to softening the collision is investigated in the cases of simple and continuous girder bridges. And the effect of stiffness of shock-absorbing device, laying-gap length and back-fill ground of a abutment to soften the collision response, is analyzed. Moreover, influence by laying-gap length and an abutments of back-fill ground when colliding was examined. |
書誌情報 |
巻 5,
p. 519-526,
発行日 2002-08
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出版者 |
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出版者 |
社団法人 土木学会 |
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言語 |
ja |
著者版フラグ |
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言語 |
en |
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値 |
publisher |
出版タイプ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |