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アイテム
結氷河川感潮域における河氷衝突現象を踏まえた河川構造物の外力評価手法の検討
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/2000052
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/2000052a40605e2-a044-4509-888f-af761893cba0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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河川技術論文集, 26, pp.545-550.pdf (1.5 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2021-05-26 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 結氷河川感潮域における河氷衝突現象を踏まえた河川構造物の外力評価手法の検討 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | EXAMINATION OF EXTERNAL FORCE EVALUATION METHOD ON RIVER STRUCTURES CONSIREDERING RIVER ICE COLLISION IN THE TIDAL ZONE | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | collision of river ice | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | tidal zone | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | complex deterioration | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | image analysis of river ice | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
著者 |
横山, 洋
× 横山, 洋× 吉川, 泰弘× 上野, 順基
× 山田, 嵩
× 伊波, 友生
× 矢部, 浩規 |
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抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | In snowy cold region, many concrete structures in rivers are degraded by combination of freezing and salt damage. In some cases, collision of river ice cause additional damages on these structures. We aim to develop methods to evaluate damage on concrete sheet piles set in tidal zone caused by river ice collision in long term. First, we analyzed relation between river ice movement, tide and temperature. Following current was distinguished in river ice movement direction. River ice freezing was advanced when temperature was low and tide was lower than TP 0.0m. Next, we estimated river ice collision force with ice image analysis and river ice thickness estimation. We also tried to evaluate river ice approach rate by 1D simulation model. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 河川技術論文集 巻 26, p. 545-550, 発行日 2020-06 |
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権利 | ||||||||||||||||||
権利情報 | c 2020 公益社団法人 土木学会 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 土木学会 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
値 | publisher | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |