WEKO3
アイテム
Modeling Learning motivation of students based on analysis of class evaluation questionnaire
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8887
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/888743014db8-5bce-4920-8457-1fa80662fe47
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
Technical Transactions, , Mechanics Issue 2-M (7) 2015, p. 193-201 (455.3 kB)
|
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-01-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Modeling Learning motivation of students based on analysis of class evaluation questionnaire | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Information engineering | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner model | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Class analysis | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Educational technology | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Information engineering | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Learner model | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Class analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Educational technology | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
Nobuta, Yuka
× Nobuta, Yuka× Masui, Fumito× Ptaszynski, Michal |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 304 | |||||
識別子Scheme | KAKEN - 研究者検索 | |||||
識別子URI | https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000080324549/ | |||||
識別子 | 80324549 | |||||
姓名 | 桝井, 文人 | |||||
言語 | ja | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 90352 | |||||
識別子Scheme | CiNii ID | |||||
識別子URI | http://ci.nii.ac.jp/nrid/9000006924461 | |||||
識別子 | 9000006924461 | |||||
識別子Scheme | KAKEN - 研究者検索 | |||||
識別子URI | https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000060711504/ | |||||
識別子 | 60711504 | |||||
姓名 | プタシンスキ, ミハウ | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, we present our research on modeling learning motivation of students by analyzing class evaluation questionnaires, carried out with students as respondents at the end of each term to improve the courses in future semesters. We firstly defined three elements influencing learning motivation: (1) interest, (2) usefulness in the future and (3) satisfaction. Original questionnaire enquiring about those three elements was designed and conducted in multiple classes across different school years. Next, we conducted an experiment to classify students’ motivation for learning using the provided answers. The results of the experiment showed that students’ learning motivation can be estimated using the three elements defined in this study. | |||||
書誌情報 |
Technical Transactions en : Technical Transactions 巻 Mechanics Issue 2-M, 号 (7) 2015, p. 193-201, 発行日 2016 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2353-737X | |||||
情報源 | ||||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://www.ejournals.eu/Czasopismo-Techniczne/2015/Mechanika-Zeszyt-2-M-(7)-2015/art/6613/ | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | Jagiellonian University Press | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |