ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 洋雑誌

Modeling Learning motivation of students based on analysis of class evaluation questionnaire

https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8887
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8887
43014db8-5bce-4920-8457-1fa80662fe47
名前 / ファイル ライセンス アクション
Technical Technical Transactions, , Mechanics Issue 2-M (7) 2015, p. 193-201 (455.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2020-01-16
タイトル
タイトル Modeling Learning motivation of students based on analysis of class evaluation questionnaire
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Information engineering
キーワード
主題Scheme Other
主題 Learner model
キーワード
主題Scheme Other
主題 Class analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Educational technology
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Information engineering
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learner model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Class analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Educational technology
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 Nobuta, Yuka

× Nobuta, Yuka

en Nobuta, Yuka

Search repository
Masui, Fumito

× Masui, Fumito

en Masui, Fumito

Search repository
Ptaszynski, Michal

× Ptaszynski, Michal

en Ptaszynski, Michal

ja ISNI

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we present our research on modeling learning motivation of students by analyzing class evaluation questionnaires, carried out with students as respondents at the end of each term to improve the courses in future semesters. We firstly defined three elements influencing learning motivation: (1) interest, (2) usefulness in the future and (3) satisfaction. Original questionnaire enquiring about those three elements was designed and conducted in multiple classes across different school years. Next, we conducted an experiment to classify students’ motivation for learning using the provided answers. The results of the experiment showed that students’ learning motivation can be estimated using the three elements defined in this study.
書誌情報 Technical Transactions
en : Technical Transactions

巻 Mechanics Issue 2-M, 号 (7) 2015, p. 193-201, 発行日 2016
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2353-737X
情報源
識別子タイプ URI
関連識別子 http://www.ejournals.eu/Czasopismo-Techniczne/2015/Mechanika-Zeszyt-2-M-(7)-2015/art/6613/
出版者
出版者 Jagiellonian University Press
著者版フラグ
言語 en
値 publisher
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 06:16:08.232606
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3