ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 洋雑誌

AUTOMATIC DETECTION OF SURFACE DISTRESS DUE TO FROST HEAVING ON EXPRESSWAYS BY USE OF AN ACCELEROMETER-BASED PROFILOMETER

https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8136
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8136
93d69e88-5eec-4ac9-be6f-ead008c65532
名前 / ファイル ライセンス アクション
2014_AUTOMATIC 2014_AUTOMATIC DETECTION OF SURFACE DISTRESS DUE TO FROST HEAVING ON EXPRESSWAYS BY USE OF AN ACCELEROMETER-BASED PROFILOMETER.pdf (1.4 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-03-25
タイトル
タイトル AUTOMATIC DETECTION OF SURFACE DISTRESS DUE TO FROST HEAVING ON EXPRESSWAYS BY USE OF AN ACCELEROMETER-BASED PROFILOMETER
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 surface distress
キーワード
主題Scheme Other
主題 frost heaving
キーワード
主題Scheme Other
主題 accelerometer
キーワード
主題Scheme Other
主題 lifting scheme
キーワード
主題Scheme Other
主題 wavelet
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
アクセス権
アクセス権URI open access
著者 TOMIYAMA, Kazuya

× TOMIYAMA, Kazuya

en TOMIYAMA, Kazuya

Search repository
KAWAMURA, Akira

× KAWAMURA, Akira

en KAWAMURA, Akira

Search repository
OHIRO, Tomonori

× OHIRO, Tomonori

en OHIRO, Tomonori

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44826
識別子Scheme KAKEN
識別子URI https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000070589580
識別子 70589580
姓名 富山, 和也
言語 ja
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 44825
識別子Scheme KAKEN
識別子URI https://nrid.nii.ac.jp/ja/nrid/1000030149893
識別子 30149893
姓名 川村, 彰
言語 ja
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 42553
姓名 大廣, 智則
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In today's socio-economic situations, as pavement infrastructures have aged, road agencies are obliged to monitor their pavements frequently and effectively. This study examines an automatic detection method of surface distress due to frost heaving on expressways. The result shows that an accelerometer-based profilometer can accurately detect the distress in the roughness profile by the lifting wavelet filters developed on the basis of lifting scheme theory. The filters especially respond to the severe distress similar to the distress learned for the lifting scheme that needs careful monitoring. Therefore, we conclude that the automatic distress detection method based on the lifting scheme theory improves the ability of acceleration-based profilometer that contribute to daily monitoring activities by road agencies.
書誌情報 Journal of JSCE

巻 2, 号 1, p. 323-330, 発行日 2014
DOI
識別子タイプ DOI
関連識別子 http://doi.org/10.2208/journalofjsce.2.1_323
権利
権利情報 c 2014 Japan Society of Civil Engineers
出版者
出版者 Japan Society of Civil Engineers
著者版フラグ
言語 en
値 publisher
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 06:43:37.946208
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3