ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文
  2. 和雑誌

車両乗り心地予測のためのわだち掘れプロファイル評価指標の開発

https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8125
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/8125
bb6c52f3-58a2-40d3-a866-570ce3cdea29
名前 / ファイル ライセンス アクション
2009.pdf 2009.pdf (2.8 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-03-24
タイトル
タイトル 車両乗り心地予測のためのわだち掘れプロファイル評価指標の開発
言語 ja
タイトル
タイトル DEVELOPMENT OF SUMMARY INDEX OF RUTTED PROFILE FOR VEHICLE RIDE QUALITY ESTIMATION
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 pavement rutting
キーワード
主題Scheme Other
主題 road profile
キーワード
主題Scheme Other
主題 ride quality
キーワード
主題Scheme Other
主題 summary index
キーワード
主題Scheme Other
主題 road surface characteristics
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 富山, 和也

× 富山, 和也

ja 富山, 和也

Search repository
川村, 彰

× 川村, 彰

ja 川村, 彰

Search repository
高橋, 清

× 高橋, 清

ja 高橋, 清

Search repository
石田, 樹

× 石田, 樹

ja 石田, 樹

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 42470
姓名 TOMIYAMA, Kazuya
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 42471
姓名 KAWAMURA, Akira
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 42472
姓名 ISHIDA, Tateki
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The objective of this study is to develop a summary index of a rutted profile for the estimation of ride quality of road vehicles in a
rutted road. First, the spatial frequency analysis of the rutted profiles by the continuous wavelet transform is conducted to
comprehend the wavy characteristics of the profiles associated with the vehicle motion caused by the lane-change maneuver in the
rutting. The result shows that the wavy characteristics in the wavelength of 0.4m affect the vehicle dynamics with respect to the ride
quality deterioration. Second, a difference filter is designed to detect the wavelength of 0.4m from a rutted profile. The filtering
manipulation enhances the wavy characteristics of the profile corresponding to the ride quality of the vehicle. Finally, we develop a
summary index of the profile that is the difference between maximum and minimum elevation of the filtered profile. The result of
regression analysis shows that the developed index highly correlates with the ride quality rating value based on the vehicle
dynamics. The index enables road administrators to directly estimate the ride quality from rutted profile data of road surfaces in the
pavement monitoring activity.
書誌情報 土木学会舗装工学論文集

巻 14, p. 171-178, 発行日 2009-12
権利
権利情報 c 2009 公益社団法人 土木学会
出版者
出版者 公益社団法人 土木学会
著者版フラグ
言語 en
値 publisher
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 06:43:22.819749
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3