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  1. 紀要掲載論文
  2. 北見工業大学研究報告
  3. Vol.23

競技参加のためのソーラーカーの最適走行シミュレーション

https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/6680
https://kitami-it.repo.nii.ac.jp/records/6680
e07a4f93-c6dc-412d-9158-2c16d1cdd14d
名前 / ファイル ライセンス アクション
23-2-1.pdf 23-2-1.pdf (3.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-04-09
タイトル
タイトル 競技参加のためのソーラーカーの最適走行シミュレーション
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
その他のタイトル
その他のタイトル Simulation on Optimum Running Mode of a Solar Car to Participate the Solar Challenge
言語 en
著者 金山, 公夫

× 金山, 公夫

WEKO 33675

ja 金山, 公夫

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馬場, 弘

× 馬場, 弘

WEKO 33676

ja 馬場, 弘

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澤田, 正剛

× 澤田, 正剛

WEKO 33677

ja 澤田, 正剛

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遠藤, 登

× 遠藤, 登

WEKO 44822
NRID 1000020232994

ja 遠藤, 登

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小関, 清憲

× 小関, 清憲

WEKO 33679

ja 小関, 清憲

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田中, 俊輔

× 田中, 俊輔

WEKO 33680

ja 田中, 俊輔

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手塚, 博文

× 手塚, 博文

WEKO 33681

ja 手塚, 博文

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増田, 弘人

× 増田, 弘人

WEKO 33682

ja 増田, 弘人

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著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33683
姓名 Kimio, KANAYAMA
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33684
姓名 Hiromu, BABA
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33685
姓名 Seigo, SAWADA
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33686
姓名 Noboru, ENDO
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33687
姓名 Kiyonori, OZEKI
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33688
姓名 Shunsuke, TANAKA
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33689
姓名 Hirofumi, TEZUKA
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 33690
姓名 Hiroto, MASUDA
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With the joint R&D of Kitami Institute of Technology and Kyocera Corporation, solar-powered electric vehicles No.1 (SEV-1) and No. 2 (SEV-2) were made in 1989 and 1990 respectively. We subsequently improved them so they could compete in the ”Solar Challenge in Hokkaido ’91” road race in Kitami City. A simulation calculation was done beforehand to determine the optimum running mode, or how fast the car could run the race course with minimum power consumption. For calculation purpose, solar radiation was measured at Kitami Institute of Technology, and the course conditions, such as elevation changes, cornering and surface roughness of the road, traffic signs and so on, were taken into account as input data. With limited speed on a horizontal and an upward sloping roads, and with unlimited speed on downward sloping roads, the minimum running time for the cars SEV-1 and SEV-2 could be determined under 80% consumption of the energy stored in the battery.
言語 en
書誌情報 ja : 北見工業大学研究報告

巻 23, 号 2, p. 111-120, 発行日 1992-02
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
言語 en
値 publisher
出版者
出版者 北見工業大学
言語 ja
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Ver.1 2021-03-01 06:45:04.652620
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