@inproceedings{oai:kitami-it.repo.nii.ac.jp:00007600, author = {川村, 武 and 吉田, 憲正 and 井川, 晴仁 and 菅原, 宣義 and 柏, 達也 and 田口, 健治 and Kawamura, Takeshi and Yoshida, Norimasa and Igawa, Haruhito and Sugawara, Noriyoshi and Kashiwa, Tatsuya and Taguchi, Kenji}, book = {第9回 ITSシンポジウムProceedings}, month = {Dec}, note = {本研究は,RF-IDシステムを用いた車両の誘導システムの実験において問題であったRF-IDタグの耐久性を埋設型タグにより向上させる。取り扱うUHF 帯のRF-IDタグを埋設するにはドリルで道路に穿孔しスティック状のタグを挿入するのが最も簡易である。ところが,鉛直の埋設したRF-IDタグの交信距離は大きく減衰し,車両誘導の目的に適さない。そこでRF-IDタグの埋設条件を変えることにより,アンテナとの交信距離を実用可能レベルとした。またRF-IDアンテナの設置角度を変えることについても同様に考察を行う。, In our previous study, there are some problems in use of RF-ID system for vehicle navigation. One of them is the improved survival duration of RF-ID tags. We tried to this problem in HF frequency type RF-ID tags with PVC cover. In this paper, we use a UHF frequency buried RF-ID tag for our study. But, if we bury UHF RF-ID tags in vertical hole in an asphalt road with a drill, RF-ID system can communicate only road surface and they are no use for vehicle navigation system. Then, we tried to change a burial method of RF-ID tags. And we also check an effect of setting angle of RF-ID antenna.}, pages = {161--164}, publisher = {特定非営利活動法人ITS Japan}, title = {埋設型RF-IDタグのITS応用についての基礎研究}, year = {2010} }