Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article(1) |
公開日 |
2007-04-19 |
タイトル |
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タイトル |
自動車用100kW-CGTにおける低公害燃焼器の開発研究(第1報, 予蒸発予混合希薄燃焼器の燃焼性能) |
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言語 |
ja |
タイトル |
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タイトル |
Development of Low-Emission Combustor for a 100kW Automotive Ceramic Gas Turbine (1st Report, Combustion Performance of a Pre-vaporization Pre-mixing Lean Combustor) |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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タイプ |
journal article |
アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
市川, 浩之
熊倉, 弘隆
佐々木, 正史
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著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
34764 |
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姓名 |
ICHIKAWA, Hiroyuki |
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言語 |
en |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
34765 |
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姓名 |
KUMAKURA, Hirotaka |
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言語 |
en |
著者別名 |
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識別子Scheme |
WEKO |
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識別子 |
34766 |
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姓名 |
SASAKI, Masafumi |
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言語 |
en |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
A low emission combustor, which uses a pre-vaporization pre-mixing lean combustion system for a 100 kW automotive ceramic gas turbine (CGT), has been designed, developed and subjected to performance tests. In the early stages of the tests, flashback and auto-ignition caused by extremely high combustor inlet temperature were major problems of the development. Introducing air to the boundary layer of the mixture flow, was one of the measures which effectively prevented flashback. Auto-ignition characteristic was described by a semi-experimental equation. Requirements needed to achieve CGT performance, such as operation range due to combustion characteristics, pressure loss and temperature distribution were fully satisfied. |
書誌情報 |
日本機械学会論文集B編
巻 69,
号 677,
p. 155-161,
発行日 2003-01
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権利 |
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権利情報 |
社団法人日本機械学会, 市川浩之,熊倉弘隆,佐々木正史, 日本機械学会論文集B編, 69(677), 2003, 155-161. |
フォーマット |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
application/pdf |
出版者 |
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出版者 |
日本機械学会 |
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言語 |
ja |
著者版フラグ |
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言語 |
en |
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値 |
publisher |
出版タイプ |
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出版タイプ |
VoR |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |